Hänt i helgen

Måndag morgon (ok, förmiddag) och istället för att ta tag i viktigare saker så sitter jag här... Gårdagen slutade med att jag lyckades klicka bort en låååång text som jag skrivit, vilket genererade ilska och irritation. Skyller allt på min far som stod och trampade otåligt för att få ta över datorn, men det hela var ju egentligen mitt fel eftersom jag tryckte fel.

Hur som helst så startade helgen med en mycket trevlig inflyttningsfest hos Annika fredagen, för att sedan fortsätta i Mariefred dit jag åkte i lördags för att sällskapa Nettan som kattvakt i hennes brors lägenhet. Söndagsförmiddagen ägnades åt Idolreprisen och upprörda känslor när det gick upp för oss att Danny verkligen blev hemröstat (jag hade hört ryktet, jag hade läst det i tidningen, men det verkade för sjukt för att vara sant). Helt fel, jag som tippat honom och Markus i final. När ska den lilla igeln Johan släppa taget??

Under söndagskvällen (innan hela jag-tryckte-bort-texten-och-blev-grinig-incidenten) så läste jag ut Den gröna milen (mkt bra bok, läs den om ni inte har något annat för er!) och fick en smärre dödsångest med tillhörande klump i magen. Jag skulle kunna bli knasig om jag tänkte för mycket på döden, precis som man kan bli om man börjar fundera på hur stort universum egentligen är. Och med dödsångesten följer sedan en såndär inspiration att ”Ja, jag ska verkligen göra något av mitt (enda) liv, jag ska anstränga mig, jag ska verkligen inte slösa en sekund!”. Men ganska snabbt så tar mitt riktiga jag (?) över och jag blir lika oföretagsam och slö som vanligt.  

Idag blir det en sväng till banken och kanske lite träning (har varit småförkyld länge och legat lite lågt med motionen) om jag orkar. Sen så måste jag förbereda utflykten till Sköldinge dit jag åker direkt efter jobbet imorn för att på onsdag och torsdag slutföra min HPB-utbildning (HälsoProfilBedömning). 


/Jenny


Kommentarer
Postat av: Isabella

Älskade Jenny!!
Visste inte att du hade en trevlig blogg att tjuvläsa lite på... =)
Tusen tack för ditt kort och presenten..(måste erkänna att det tog mig ett litet tag innan jag förstod att det var ett rivjärn..) hehe
Lycka till på HP och hälsa alla med en bamsekram!
Här får du en från mig!

2006-11-08 @ 15:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback