Sova?

Helgen fördrevs med utbildning i Sthlm för att jag, liksom min friskvårdsförebild Annika, skulle bli Nordic Walking-ledare! NW är en träningsform med stavar, inte att förväxla med stavgång dock! Himla kul med utbildning faktiskt och roligt att hör mer om NW. Det finns en internationell organisation för NW (INWA) och det är jättepopulärt i vissa andra länder... finns tydligen hela parker uppbyggda för NW i t.ex. Tyskland. Jag blev dock lite irriterad på att tekniken är så svår att lära sig, trodde jag skulle fixa det lätt som en plätt, men jag antar att det kommer. Ska ut och gå men Annika som ska få hjälpa mig att slipa på den.
Trodde att jag skulle få ordentlig träningsvärk i triceps men det är istället sätet som nu är ganska stelt och ömt. Tur att jag har massage på onsdag - min kropp behöver det!

Annars har det inte hänt så mycket förutom att jag fått veta att det inte blir någon fortsatt massage på Socialstyrelsen för mig, i alla fall inte i december. Jättetråkigt då jag trivdes bra där och jag kan tänka mig att det blir en hel del klagomål från de anställda... Får hoppas att några av mina kollegor blir sjuka så jag kan hoppa in och åtminstonde tjäna lite pengar nästa månad. Till januari kan det nog dyka upp något nytt uppdrag till mig, men det är ändå jobbigt när det är så osäkert. Varför kan ingen bara ge mig ett fast heltidsjobb så jag kan börja planera mitt liv?! Jag har liksom tappat gnistan att hålla på och söka... Men men, de löser väl sig. Tur att jag har mor och far, tak över huvudet och mat i kylskåpet.

Nu borde jag försöka sova om jag ska orka upp kl 6 imorn, men sen träning och sen kvällsmat gör att jag fortfarande är alldeles för pigg. Men jag får väl försöka ändå...

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Annika

säg bara till så lär jag dig allt jag kan om NW.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback