Slösöndag med tekniska problem

Ååååhhh...... Segt! Hur ska jag kunna komma tillbaka till vardagen?! Har softat runt i flera veckor, pyamas hela dagen, glasögon på, inte borstat håret, sovit till mitt på dagen, sovit lite till på eftermiddagen, lagt mig alldeles för sent...
Men på tisdag börjar allvaret igen då jag ska kliva upp med tuppen (och alla andra stackare) strax efter kl 6. Detta följs av tisdagen då jag ska vara upp i sthlm kl 8 istf 9 och sålede kommer behöva gå upp ÄNNU tidigare. Oh my...
Har försökt vända tillbaka dygnet någorlunda, men det sprack när jag i fredags pga (säkert inbillade) ljud blev klarvaken och på helspänn och inte alls kunde somna. Som tur var hittade jag Nina på MSN och kunde beklaga mig för henne. Nedrans tjuv att traumatisera mig såhär!! Nu är det dock nya lås inmonterade och tillvaron känns något tryggare igen.

Annars kan nämnas att jag är ganska så trött på tekniken som sista tiden skrattat mig hånfullt i ansiktet när jag närmat mig... Började med att jag ÄNTLIGEN fick tag på en mobil-data-sladd vilket jag tänkt införskaffa länge. Jag har ju runt 200 bilder i min mobil och det vore kul att få ut dem därifrån innan den kajkar ihop... Väl hemma så följde jag angivna instruktioner....men nejdå. Det funkade inte. Kom efter lite om och men fram till att sladden inte funkade för min modell TROTS att han i affären försäkrat det.
Besvikelse.
Nästa projekt, storleken större, var att installera det trådlösa nätverket som familjen skaffat sig eftersom det ofta blir kö vid datorn. Nu skulle jag äntligen få internet på MIN dator också, så kan pappa gott sitta vid den andra. Med support av syster Anna satte vi igång och det gick jättebra....ett tag. Men min dator verkar inte få kontakt med nätverket och så var det med det. Jaha. Nehe. SKIT IT DÅ!
Besvikelse.

Höll nästan på att glömma att nämna mitt och Annikas infomöte på Buddha Weightloss Club i veckan. Kort och gott: Bra idé, flummigt utförande. "Buddha himself" va en virrig Göteborgare och jag satt verkligen och väntade på att han skulle säga nåt i stil med att "...om ni alla går in med en startsumma på 100.000 så kommer ni bli rika i framtiden...". Riktigt så illa var det inte, men....
Som tur var hade vi ett trevligt inbokat möte med Bella och Kalle efteråt - supermumsig pasta i världens största portion var inte fel! Bra med en skåning som kilar stadigt i storstaden så vi kan träffas! :D

Usch, va långt det blir när jag skriver, ska försöka uppdatera lite oftare i mindre doser framöver... *lycka till*

Sista frågan blir dock: ska jag se "I en annan del av Köping" idag eller ej..??  ;-)

Tjingeling!

Ps. ...hittade min "Minnen från Åsa"-bok när jag plockade i mitt rum idag....bläddrade igenom den och både log och skrattade högt! Hade glömt bort vissa av de där bilderna...och alla fina ord som är skrivna! Puss på alla Fina Flickor! Ds.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag såg "I en annan del av Köping" och det var det bästa på TV på länge!!! =) Hoppas att du ej missade!

Postat av: Isabella

måste se det med!
Bamsingekram

2007-01-17 @ 11:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback