Läslus

Det är högsommar - BIG time! Jag har intervallsolat (pallar inte att ligga för länge) och hinkat i mig citronvatten idag. Jag skulle ha poweryogat också, men ledaren var inte där så det var bara att promenera hemåt igen...

Hämtade i veckan ut ett gäng böcker som jag beställt via nätet (började med att jag skulle beställa två böcker, men så hittade jag ett gäng halvbilliga pockets också...), så nu har jag lektyr för halva sommaren iaf!

Det bidde en födelsedagsbok till Nettan (poesi av Sylvia Plath), en ryggträningsbok (att använda i mitt kommande arbete), Du är vad du äter (mycket "dåligt samvete"-framkallande, men bra fakta och så är den väldigt fin och färgglad också :D ), Självkänsla nu! (för kommande succéer i livet), en bok i social kompetens (för ännu flersuccéer), en bok om feminism (för att bli lite bildad och medveten) och så en halvhumoristisk bok om män (för att jag trots allt är hetero). Tänk vilken bra, nyttig, bildad, självsäker och social människa jag kommer bli efter att ha plöjt igenom dessa! ;)

I fredags var jag bjuden på sommarfest med mina blivande arbetskamrater. Vi höll till hos en av sjukgymnasterna som bodde i ett väääldigt fint hus med havsutsikt i flådiga Saltsjöbaden. Där åt och drack vi gott och pratade och hade det trevligt! Bådar gott inför hösten... 

Igår blev det lite festligheter då det var sista chansen att umgås med Nettan innan hennes avresa till Berlin, som skedde tidigare idag. Lämna mig i den här stan bara, gör det... :P 


Imorn ska jag på egen massage! Frågan är väl bara hur sugen man är på det om det är lika varmt ute som de varit de senaste dagarna... *puh*

Kommentarer
Postat av: Annika

mycket bra bokval ser det ut som. lånar de gärna sen när du läst de några gånger.
Ses i helgen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback