Äckliga kryp och barn

Jag kan inte jobba med barn - de genererar sjukdom i min kropp!! Har ont i halsen och bävar för att jobba imorn om det blir värre...
Om det inte var barnen som smittat ner mig med något så måste det varit det lilla djur som jag (ofrivilligt såklart) svalde på min promenix igår. Jag hostade och svalde lite och antog att djuret blev ett proteinrikt tillskott i magsäcken....men inte. Några timmar senare, efter att både ha ätit och druckit under kvällen, börjar det klia i halsen och jag hostar som en galning. Tillslut lyckas jag hosta upp det lilla, oidentifierbara djuret (jag tror det var en mygga, svårt att se då den var totaldränkt i mitt eget slem och saliv) som tydligen klamrat sig fast i min hals på nåt vänster. Måste vara det äckligaste jag varit med om på länge - äckliga äckliga småkryp!!
Hur som helst så KAN det ju vara den som smittat mig med någon läskig djursjukdom som hämd för att den fick dö i min hals... som om det är MITT fel att den flög rakt in i munnen på mig!?

Nu måste jag få tag på någon syster och planera in var jag ska se Greys ikväll!


Kommentarer
Postat av: Sara

haha, usch! Jag får upp obehagliga bilder i mitt inre!!! Nästa gång du ska jobba på dagiset får du nog peppra dig rejält med massa C-vitamin och andra bra grejer så att du bygger upp en mur mot barnsmitta! Om det nu inte var djuret som smittade dig förståss..då lär du behöva vaccination!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback