Dagisdag

Måndag igen och jag har överlevt en dag som vikarie på mammas dagis. Barn kan vara oerhört charmiga...men de kan även vara smådjävular utsända av satan! Dagen förlöpte dock utan några allvarligare incidenter. Nu återstår bara att se om jag blir sjuk, vilket jag lyckades bli sist jag vik:ade. Barnbaciller är inte att leka med...

I lördags skulle jag och Nettan se den tredje Pirates-filmen och åkte upp till Heron City vid halv åtta. När vi väl skulle köpa biljetter till åttaföreställningen så fick vi meddelandet att det bara fanns EN biljett kvar. Ok då, tänkte vi och försökte oss på nio-föreställningen istället. EN biljett kvar där också. Det fanns dock kvar biljetter till visningen kl tio men det skulle innebära att vi fick vänta på Heron i 2,5 timme - inte så lockande. Och att splitta på oss och gå en kl åtta och en kl nio var inget direkt alternativ. Vi fick helt enkelt ändra våra planer så vi köpte biljetter till Zodiac kl nio istället.
Tiden tills dess fördrev vi med att äta smarrig glass på en bänk utanför Heron, samtidigt som vi studerade människor (oj så mkt lustigt folk som passerade!). Även barnen i lekparken (med tillhörande pappor) var underhållande att glo på. Filmen visade sig vara riktigt bra, inte någon direkt actionrulle utan mer en spännande mordgåta som till råga på allt var baserad på en verklig historia.
Nästa helg ska vi försöka oss på pirates igen, men då ringer vi nog och bokar biljetter innan...

Nu är det massagejobb i tre dagar som gäller, bara att bita ihop och se glad ut! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback